رسانه| گشایش بوستان دوستدار سالمند در بوشهر

یک بوستان در بوشهر با رویکرد نگاه بیشتر به سالمندان و نیازهایشان با پیگیری سالمندان و بازنشستگان و تلاش مسئولان گشایش یافت تا جایگاهی برای سرگرمی و دورهمی این بخش از جامعه باشد.

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر؛ «بوستان دوستدار سالمند» در ساحل بندر بوشهر و در کنار بوستان پرندگان با حضور شماری سالمندان و بازنشستگان، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان، شهردار بوشهر، اعضای شورای شهر بوشهر و شماری از مسئولان استان گشایش یافت.
شهردار بندر بوشهر در این آیین به خبرنگار صداوسیما گفت: این فضا برای پاسداشت بزرگان شهر بوشهر به‌سازی شد تا بازشستگان و سالمندان در فضایی شاد گرد هم قرار گیرند.
حسین حیدری افزود: در این بوستان جانمایی برای مطالعه کتاب نیز انجام شده تا علاقه‌مندان به کتاب و خواندن بتوانند بهره ببرند. همچنین برای خدمات‌دهی به این عزیزان، برای بخش خوراکی نیز در گوشه‌ای از بوستان سرمایه‌گذاری شده است.
شهردار بوشهر تأکید کرد که گرامی داشتن بزرگان باید از خانواده و مدرسه‌ها آغاز و فرهنگ‌سازی شود.


مدیرکل بهزیستی استان بوشهر هم که همراه با کارمندان بهزیستی در ایستگاه سلامت این بوستان از سالمندان فشارآزمایی می‌کرد به خبرنگار صداسیما گفت: سالمندی دوران مهمی از زندگی است و با آمارهایی که داریم سالمندان در جامعه رو به افزایش و فزونی هستند.
حیدر عزیزنژاد افزود: نیازهای این بخش از جامعه متفاوت است و جامعه باید در بخش سازه‌ها و نماهای شهری آماده پاسخگویی به نیازهای سالمندان باشد.
در این آیین چند تن از سالمندان در گفتگو با خبرنگار صداوسیما با قدردانی از این کار، گفتند که این تنها کار کوچکی برای سالمندان است و مسئولان باید خدمات بیشتری به سالمندان دهند؛ مانند راه‌اندازی مجتمع فرهنگی ورزشی سالمندان که وعده‌هایی نیز دراین‌باره داده شده است.

کد خبر 119298

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد